Mest for afdelingsbestyrelser og aktive beboere

I KAB-Fællesskabet har vi en fælles ambition om at skabe rammer om et godt liv. Når det lykkes langt de fleste steder, skyldes det ikke mindst jer, der engagerer jer i afdelingsbestyrelser eller lokale aktiviteter, der gør hverdagen bedre i jeres boligområde.

Men indimellem kan være brug for en ekstra indsats og en hjælpende hånd for, at alle i boligområdet oplever, at det er rart at komme hjem – og at være hjemme. Måske trænger de aktive bare til en vitaminindsprøjtning og lidt fornyet inspiration. Men det kan også være, at der er opstået problemer, som afdelingsbestyrelsen har svært ved selv at tackle.

Få rådgivning fra den boligsociale enhed

Har I brug for inspiration og gode ideer til, hvordan I kan arbejde med trivsel og godt naboskab i din afdeling? Eller ønsker du rådgivning til at håndtere en social udfordring? Så kan I kontakte den boligsociale enhed i KAB: boligsocial@kab-bolig.dk.

KAB’s boligsociale enhed er en mindre specialenhed, som yder rådgivning og projektstøtte til boligområder i KAB-fællesskabet, der oplever sociale og trivselsmæssige udfordringer eller ønsker at forebygge, at de opstår. Det sker altid i tæt samspil med beboerdemokratiet, kundecentret og det lokale driftspersonale.

Den boligsociale enhed kan fx:

  • Hjælpe med at skabe kontakt til kommunen, lokale foreninger og andre, der kan bidrage til løsninger.
  • Hjælpe konkrete aktiviteter i gang og kan være med på sidelinjen, til aktiviteterne kan stå på egne ben.
  • Lave en social og socioøkonomisk analyse af jeres afdeling og kortlægge de forskellige ressourcer i jeres lokalområde.
  • Give jer inspirationsoplæg med konkrete værktøjer og ideer til at starte aktiviteter, projekter, m.m.