Det gode TEAMS møde

Et godt digitalt møde stiller krav til deltagerne. Hvis et digitalt møde skal være godt, kræver det, at alle deltagere bidrager aktivt og har forberedt sig på forhånd.

Svagheden ved digitale møder er nemlig, at det er nemt at koble ud og lave andre ting under mødet. Som mødedeltager har du derfor et ansvar i at gøre mødet til en god og effektiv oplevelse.

Gode råd til mødedeltageren:

Før mødet går i gang:

  • Sørg gerne for, at gøre dig klar til mødet nogle minutter før start
  • Tjek gerne at teknologien virker; test netværk samt adgang til det benyttede program
  • Sørg gerne for at lyd, kamera og mikrofon på din enhed virker og er slået til
  • Sørg gerne for, at du sidder et sted uden for meget baggrundsstøj
  • Skal du bruge kamera, kan du tjekke, at du ikke sidder i modlys

Under mødet:

  • For at hjælpe ordstyreren kan chatfunktionen benyttes til kommentarer. Skriv i chatten, når du gerne vil sige noget eller marker med det lille ikon ”ræk fingeren op”
  • Chatten kan også bruges til afstemninger og til at træffe beslutninger, så alle ikke behøver at få ordet
  • Sig kun noget, når ordstyreren giver dig ordet
  • Når du ikke har ordet kan du med fordel deaktivere lyden i din mikrofon – på den måde forstyrrer du ikke med eventuel baggrundsstøj
  • Bruger du kamera kan du sørge for at deltage aktivt, selv når du ikke har ordet, ved at bruge kropssprog og ansigtsudtryk såsom at nikke, smile osv.

Få flere gode fif til at holde digitale møder (pdf)

God fornøjelse med det digitale møde.

Microsoft Teams

Find oplæring til Teams hos Microsoft: Benyt dette link til Microsofts hjælpeside

Eller brug den tilgængelige hjælp, der ligger i Teams:

1. I Teams trykker du på Hjælp

2. Tryk på Oplæring

3. Vælg en ønsket video

4. Teksten er på dansk men videoen er på engelsk. Du kan sætte undertekster på videoen, ved at trykke på Undertekster og vælge Dansk

Vejledninger

Skype for Business

Hvis du har en brugerpakke

Kontakt

Hvis der er spørgsmål eller rettelser til vejledningerne, så kontakt supporttekniker Kristian Johansson på kjo@kab-bolig.dk