
En tilfreds formand viser Mig og Min Bolig frem på sin telefon. Connie Mankov, formand for afdelingsbestyrelsen, Hækmosen I
Connie Mankov er en glad formand. Beboerne i Hækmosen i Herlev har i snart to måneder kunne sende opgaver til deres ejendomskontor via mobiltelefonen, og som formand for afdelingen er hun glad for den nye selvbetjeningsmulighed.
"Det her er et rigtigt godt tiltag, og det er nemt at komme i gang. Jeg er sikker på, at den her app vil bringe beboerne tættere på ejendomskontoret."
Connie uddyber med et glimt i øjet:
"Jeg har godt nok ikke selv fået sendt en opgave til ejendomskontoret endnu, men det skal nok komme."
I Hækmosen I og de andre afdelinger i Boligselskabet AKB, Herlev og Sortemosen loggede 206 beboere ind i løbet af de første 2 uger. De to boligselskaber har tilsammen 567 boliger. Det kræver et brugernavn og en aktiveringskode at logge på Mig og Min Bolig, og alle beboere modtog denne information per brev.
På skuldrene af tidligere projekt
Mig og Min Bolig har været undervejs et godt stykke tid og bygger videre på erfaringerne fra et tidligere app-projekt, som var støttet af almenboliglovens forsøgsmidler. Udover at sende opgaver til ejendomskontoret er det også muligt at modtage servicebeskeder fra ejendomskontoret og få adgang til dokumenter som fx husorden, vedtægter og referater.
”Den her app vil bringe beboerne tættere på ejendomskontoret”
- Connie Mankov, formand for afdelingsbestyrelsen i Hækmosen I
Næste skridt
I løbet af 2019 vil Mig og Min Bolig blive tilbudt til ca. 75.000 beboere i 32 boligorganisationer i KAB-fællesskabet. Appen skal ses som et ekstra servicetilbud til beboerne. Det vil fortsat være muligt at sende opgaver til ejendomskontoret via telefon/mail eller ved personligt fremmøde på ejendomskontoret.