• English
  • Job
  • Nyheder
  • Åbningstider
  • Hjælp og kontakt
  • Publikationer og film
  • Presserum
  • Boligsøgende
     
    • Venteliste og ventetid
    • Boligformer
    • Boliger på vej
    • Ung, ældre, handicappet
  • Beboer
     
    • Indflytning og fraflytning
    • Fremleje og boligbytte
    • Dine muligheder
    • Beboer i KAB-Fællesskabet
    • Husleje og gældsrådgivning
    • Klager
  • Bestyrelse
     
    • Bestyrelsesmappen
    • Digital bestyrelsesbetjening
    • Værktøjskassen
    • Ny i bestyrelsen
    • Kurser for beboervalgte
    • KAB-Fællesskabets grundfortælling
    • Lad det GRO – en strategisk ramme
    • Signaturprojekter
  • Om KAB
     
    • Organisation
    • Signaturprojekter
    • KAB-Fællesskabet
    • By- og boligudvikling
    • Netværk og partnerskaber
    • Ydelser og rådgivning
    • Persondata og politikker
    • KAB-Fællesskabets grundfortælling
    • Lad det GRO – en strategisk ramme
    • Til leverandører
  •  Mit KAB
  • Boligsøgende
    • Venteliste og ventetid
      Ledige boliger Ventelisten Bolignøglen Fleksible kriterier Alle ventelister Skærpede fleksible kriterier Særlige udlejningsregler Boliger med kort ventetid Den hurtigste vej til en bolig Hvor lang er ventetiden? Intern venteliste Priser og gebyrer
    • Boligformer
      Familieboliger AlmenBolig+ Seniorbofællesskaber Ungdomsboliger Kollegier Studieboliger Skæve boliger Hybler Bofællesskaber Medejerboliger Ældreboliger Soldenfeldts Stiftelse
    • Boliger på vej
      Ovalen Mosevang Den Røde Tråd Skovhusene Fortunen Nord Papirøen i København Banebo (tidl. Ved Amagerbanen) Strandlodssund (tidl. Strandlodsvej) Ellebo II Stejlepladsen Det nye Sølund (tidl. Fremtidens Sølund) Egehusene Skæve boliger Generationernes hus i Farum Midtpunkt FAQ for nybyggeri
    • Ung, ældre, handicappet
      Boliger til unge Boliger til ældre Boliger til handicappede
  • Beboer
    • Indflytning og fraflytning
      Indflytning Opsigelse og fraflytning Fejl og mangler Boliggarantibevis Fortrin efter skilsmisse eller brudt parforhold Brudt parforhold/skilsmisse
    • Fremleje og boligbytte
      Fremleje og delfremleje Feriefremleje Boligbytte
    • Dine muligheder
      Råderet og ændringer Vedligeholdelse Hold din bolig sund Indeklima og sundhed Spar på energien
    • Beboer i KAB-Fællesskabet
      Familieophold 2022 Seniorophold 2022 Husorden Husdyr Mig og Min Bolig Frit valg af tv-pakker Genhusning Beboerdemokrati Referater Intern venteliste Skriv dig op igen?
    • Husleje og gældsrådgivning
      Husleje Økonomi- og gældsrådgivning Boligstøtte
    • Klager
      Vil du klage over din nabo? Vil du klage over dit forbrugsregnskab?
  • Bestyrelse
    • Bestyrelsesmappen
      Møder i afdelingen Mødeetik Husorden og naboskab AlmenBolig+
    • Digital bestyrelsesbetjening
      Adgang til din KAB-mail Adgang til Mit KAB Afregning af bilag Papirløse møder Det gode TEAMS møde
    • Værktøjskassen
      Blanketter Få flere med i beboerdemokratiet Adgang til Boligjura Køb en hjemmeside Pas på huslejen Opgavegrupper
    • Ny i bestyrelsen
      Kom godt i gang Kurser for nye medlemmer
    • Kurser for beboervalgte
    • KAB-Fællesskabets grundfortælling
    • Lad det GRO – en strategisk ramme
    • Signaturprojekter
  • Om KAB
    • Organisation
      Politisk ledelse Administrativ ledelse Kundecentre
    • Signaturprojekter
      Genbrug og genanvendelse af byggematerialer Vild Med Vilje Generationernes Træhus Pas på huslejen 2.0 – bæredygtig drift Tænketanken for socialøkonomi og socialt ansvar
    • KAB-Fællesskabet
      Om KAB Selskaber i KAB-Fællesskabet KAB-Fællesskabets grundfortælling Lad det GRO – en strategisk ramme for KAB Trivsel, naboskab og det sociale liv KAB 100 år Velkommen til KAB-Huset – fællesskabernes hus
    • By- og boligudvikling
      Aktive stueetager Erhvervslejemål Generationernes Byhus AlmenBolig+ Seniorbofællesskaber Venligbolig Plus BasisBoligen
    • Netværk og partnerskaber
      Byggepartnerskabet &os Hjem til Alle alliancen Velkomstalliancen
    • Ydelser og rådgivning
      Administrationsaftale Partnerskabsaftale Specialkunder Administration af kollegier Byggeforretningsførelse Energidrift Produktblade
    • Persondata og politikker
      Persondatapolitik Cookiepolitik Facebookpolitik Tilgængelighed KAB’s whistleblowerordning
    • KAB-Fællesskabets grundfortælling
    • Lad det GRO – en strategisk ramme
    • Til leverandører
      Send en faktura til KAB
  •  Mit KAB
  • English
  • Job
  • Nyheder
  • Åbningstider
  • Hjælp og kontakt
  • Publikationer og film
  • Presserum
  • Nyheder
30. januar 2019

App testet i Herlev med gode resultater

Mig og Min Bolig blev kort før jul testet i Boligselskabet AKB, Herlev og Sortemosen. De første erfaringer viser stor tilslutning fra beboerne.

Af Mark Petterson

En tilfreds formand viser Mig og Min Bolig frem på sin telefon. Connie Mankov, formand for afdelingsbestyrelsen, Hækmosen I

Connie Mankov er en glad formand. Beboerne i Hækmosen i Herlev har i snart to måneder kunne sende opgaver til deres ejendomskontor via mobiltelefonen, og som formand for afdelingen er hun glad for den nye selvbetjeningsmulighed.

"Det her er et rigtigt godt tiltag, og det er nemt at komme i gang. Jeg er sikker på, at den her app vil bringe beboerne tættere på ejendomskontoret."

Connie uddyber med et glimt i øjet:

"Jeg har godt nok ikke selv fået sendt en opgave til ejendomskontoret endnu, men det skal nok komme."

I Hækmosen I og de andre afdelinger i Boligselskabet AKB, Herlev og Sortemosen loggede 206 beboere ind i løbet af de første 2 uger. De to boligselskaber har tilsammen 567 boliger. Det kræver et brugernavn og en aktiveringskode at logge på Mig og Min Bolig, og alle beboere modtog denne information per brev.

På skuldrene af tidligere projekt

Mig og Min Bolig har været undervejs et godt stykke tid og bygger videre på erfaringerne fra et tidligere app-projekt, som var støttet af almenboliglovens forsøgsmidler. Udover at sende opgaver til ejendomskontoret er det også muligt at modtage servicebeskeder fra ejendomskontoret og få adgang til dokumenter som fx husorden, vedtægter og referater.

”Den her app vil bringe beboerne tættere på ejendomskontoret”

- Connie Mankov, formand for afdelingsbestyrelsen i Hækmosen I

Næste skridt

I løbet af 2019 vil Mig og Min Bolig blive tilbudt til ca. 75.000 beboere i 32 boligorganisationer i KAB-fællesskabet. Appen skal ses som et ekstra servicetilbud til beboerne. Det vil fortsat være muligt at sende opgaver til ejendomskontoret via telefon/mail eller ved personligt fremmøde på ejendomskontoret.

Læs mere om Mig og Min Bolig

Tilbage til oversigt

DEL

Hjælp og kontakt

Adresse

Enghavevej 81
2450 København SV
T 33 63 10 00
Kontakt webmaster

Telefonisk henvendelse

Mandag - fredag

09:00-14:30

Åbningstider

-

Personlig henvendelse

Efter aftale

-

Hjælp og kontakt