Opsigelse

Skal du fraflytte din bolig, kan du få hjælp til processen her.

Hvordan opsiger jeg min bolig?

Du udfylder en opsigelsesblanket. Den kan både indscannes/fotograferes og sendes til kontakt@kab-bolig.dk eller sendes med posten til KAB, Vester Voldgade 17, 1552 København V. 

Husk, at udfylde alle oplysninger, så vi har mulighed for at kontakte dig efter fraflytning.

Hvor lang er min opsigelsesfrist?

Der er tre måneders opsigelse i alle boligafdelinger. Det betyder, at du hæfter for huslejen i tre måneder efter opsigelse.

Du skal opsige din bolig, inden de tre måneder starter. Hvis du fx ønsker at flytte den 30. april, skal du senest opsige din lejlighed den 31. januar. Opsiger du din lejlighed midt på måneden, er det stadig tre måneder fra udgangen af den måned. 

Hvis du angiver på din opsigelse, at du flytter før de tre måneder er gået, vil vi forsøge at genudleje din bolig hurtigere. Det vil ofte kunne lade sig gøre inden for 6-8 uger, men vi kan ikke garantere, at det lykkedes.

Flytter der en ny lejer ind i din bolig, før de tre måneder er gået, skal du kun betale leje frem til den dag, den nye lejer flytter ind.

Kan jeg bruge min vedligeholdelseskonto til at sætte lejligheden i stand?

Det kommer an på, om du allerede har opsagt din lejlighed. Fra det øjeblik, vi har modtaget din opsigelse, råder du ikke længere over din vedligeholdelseskonto*. Den bliver i stedet indefrosset til næste beboer.

Er du ude i god tid, så tag en snak med ejendomskontoret. De kan lave et servicetjek i din lejlighed og komme med anbefalinger til, hvad du med fordel kan udbedre før fraflytningssynet. Har du endnu ikke opsagt din lejlighed, har du mulighed for at bruge din konto til løbende vedligeholdelse til at udbedre noget af det slid eller de mangler, der ellers vil blive betalt af dit depositum.

*Der findes to ordninger for vedligehold – A og B. Du har kun en vedligeholdelseskonto, hvis du har B-ordning. Tjek evt. på din lejekontrakt, hvilken ordning I har i din afdeling.

Hvornår får jeg min flytteafregning?

Det varierer meget, da det er forskelligt, hvor meget, der skal istandsættes, hvornår på måneden der fraflyttes osv. Vi bestræber os på, at du modtager din flytteafregning 4-6 uger efter dit fraflytningssyn.

Kontakt os

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, kan du ringe til os. Se åbningstider

Du kan også udfylde en kontaktformular, så vender vi tilbage med svar inden for 5 hverdage.

Denne hjemmeside bruger cookies. Fortsat brug tolkes som accept