Fredag den 9. december 2022 lukker vi for mail- og telefonsupport kl. 13. Vi henviser til Mit KAB og til vores hjælp- og kontaktsider.

Opsigelse

Skal du fraflytte din bolig, kan du få hjælp til processen her.

Hvordan opsiger jeg min bolig?

Du udfylder en opsigelsesblanket. Den kan både indscannes/fotograferes og sendes til kontakt@kab-bolig.dk eller sendes med posten til KAB, Enghavevej 81, 2450 København SV. Husk, at udfylde alle oplysninger, så vi har mulighed for at kontakte dig efter fraflytning.

Særligt for Otto Mønsteds Kollegium

Beboere på Otto Mønsteds Kollegium skal sende deres opsigelse til formandskabet@omk.dk eller til formandsskabets postkasse på kollegiet senest 6 uger før frigørelsesdagen. Opsigelsen skal ikke sendes til KAB.

Hvor lang er min opsigelsesfrist?

Du har tre måneders opsigelse, hvis du bor i en familiebolig. Det betyder, at du hæfter for huslejen i tre måneder efter opsigelse. Opsigelsesperioden til ungdomsboliger og kollegieboliger er seks uger til den første i en måned. 

Du skal opsige din bolig, inden de tre måneder starter. Hvis du fx ønsker at flytte den 30. april, skal du senest opsige din lejlighed den 31. januar. Opsiger du din lejlighed midt på måneden, er det stadig tre måneder fra udgangen af den måned. 

Hvis du angiver på din opsigelse, at du flytter før de tre måneder er gået, vil vi forsøge at genudleje din bolig hurtigere. Det vil ofte kunne lade sig gøre inden for 6-8 uger, men vi kan ikke garantere, at det lykkedes.

Flytter der en ny lejer ind i din bolig, før de tre måneder er gået, skal du kun betale leje frem til den dag, den nye lejer flytter ind.

Særligt for opsigelse ved dødsfald

Hvis du er pårørende eller anden kontaktperson til en beboer, der er død, skal boligen opsiges.

Du skal i den forbindelse rette henvendelse til vores afdeling i Jura, der håndterer alle dødsboer. De kan kontaktes på bobehandling@kab-bolig.dk eller på T 33 63 13 05. Her kan du få hjælp til mange af de spørgsmål, der kan opstå, når man skal håndtere et dødsbo.

Vi opsiger boligen overfor skifteretten, når vi har modtaget din henvendelse, og så hører du fra os, hvis vi har brug for yderligere oplysninger.

Kan jeg bruge min vedligeholdelseskonto til at sætte lejligheden i stand?

Vedligeholdelseskontoen må bruges til hvidtning, maling, tapetsering og lettere gulvbehandling af din bolig, som skal foretages efter de regler, der er fastsat i jeres vedligeholdelsesreglement.

Indestående på vedligeholdelseskontoen kan bruges, så længe lejeforholdet ikke er opsagt. Fra det øjeblik, der er sket opsigelse, er det ikke længere muligt at bruge vedligeholdelseskontoen til hvidtning, maling, tapetsering og lettere gulvbehandling af din bolig. Kontoen bliver i stedet indefrosset til næste beboer.

Du har kun vedligeholdelseskonto, hvis du har B-ordning. Tjek evt. med ejendomskontoret, hvilken ordning I har i din afdeling.

Hvornår får jeg min flytteafregning?

Det varierer meget, da det er forskelligt, hvor meget, der skal istandsættes, hvornår på måneden der fraflyttes osv. Vi bestræber os på, at du modtager din flytteafregning 4-6 uger efter dit fraflytningssyn.

Skal du flytte internt?

Hvis du allerede bor i en af vores boliger og skal flytte via intern venteliste, skal du opsige din bolig, inden vi kan lave en ny lejekontrakt.

Kontakt os

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, kan du ringe til os. Se åbningstider

Du kan også udfylde en kontaktformular, så vender vi tilbage med svar inden for 5 hverdage.